Labākā atbilde

    1.  0 0

    egoiste 6 (6435)2617 15 g  

    Man nav tādi draugi, kas gribētu, lai es sev ko ļaunu nodaru.

Atbildes

    1.  0 0

    kikadilla 6 (9132)3852 15 g  

    es vsp nederu

    1.  0 0

    Lainy (38) 6 (18238)3518 15 g  

    Nē, ja saderu tad tikai uz ļoti nebūtiskām likmēm. Nav man tāda mānija - pierādīt sevi, riskējot ar savu dzīvību.

    1.  0 0

    ljaljka_ (33) 6 (9580)32159 15 g  

    Nē, tas tiešām nav to vērts. Ja nu tomēr, tad patiess draugs neļauj neko tādu izdarīt.

    1.  0 0

    Dwinite 7 (32063)41845 15 g  

    Nē, nemēdzu derēt, deru tik tad, ja 100%īgi zinu, ka uzvarēšu un arī tad uz neko lielu :)

    1.  0 0

    munkss (38) 8 (207590)542235 15 g  

    Gadījās jaunības dullumā, bet, paldies Dievam, pat neguvu traumas

    1.  0 0

    Vilcene94 3 (591)27 15 g  

    Derībās nē,bet dēļ drauga esmu.

Līdzīgie jautājumi

  • Vai esat kadreiz piedalijusies deribas?Ja,ja tad kadas tas bija?
    mm esmu ...... es saderēju uz to ka uz rokām apstājoties varēšu tālāk no sienas ... respektīvi vajadzēja atliekties uz rokām un liekties uz aizmuguri........tā lai pie siena mazāk atbalstītos ar kājām.... nu es gar sienuu noslīdēju ar kāju pirkstiem....... un laimēju pirmajam uzstāties breikā!!!!!!
  • kurs ir lasijis "sampinjonu deribas"?kada ir ta stasta problema?
    Iečeko šeit un pati izvēlies - > http://www.google.lv/search?hl=lv&rlz=1C1GGLS_lvLV295LV303&q=Šampinjonu+derības&btnG=Meklēt&meta=

    Laima Muktupāvela // PORTRETS

    Proziste Laima Muktupāvela (1962) kopš 1993. gada publicējusi stāstus presē. Viņas pirmais romāns Šampinjonu derība (2002) bija reti veiksmīga debija. Latviešu literatūrā kopš sociālistiskā reālisma laikmeta bija devalvējies realitātes jēdziens, precīzāk, vecumvecie reālās rakstības principi, un gandrīz katrs no pēdējā desmitgadē debitējušajiem daudzmaz talantīgajiem rakstniekiem ar abstrakcijām, metaforu mežģīnēm un tamlīdzīgām būšanām tiecās vērsties pret reālisma kodu. Turpretī Muktupāvela Šampinjonu derībā no jauna mēģināja atdzīvot šos klasiskos rakstības principus, kas arī viņai izdevās – jau ar pirmo romānu Muktupāvela izvirzījās latviešu prozas priekšplānā. Šampinjonu derības sižets apmēram šāds: jauna sieviete Īva Baranovska (starp citu, Muktupāvelas pirmie stāsti tika publicēti ar pseidonīmu Felikss Baranovskis) dodas uz Īriju laimi un naudu meklēt (patlaban Latvijā tas ir izplatīts naudas pelnīšanas veids: gan jauni, gan padzīvojuši cilvēki brauc uz turīgākām valstīm, strādā zemu kvalificētus, toties augstāk nekā Latvijā apmaksātus darbus; romānā plaši izmantota autores personiskā pieredze Īrijā). Laimi viņa neatrod, toties jau pirmajās nodaļās nonāk cietumā, tiesa, tikai uz īsu brīdi. Pēc tam spiesta iejusties baltās verdzenes ādā; romāna apakšvirsraksts gana daiļrunīgs - Melnie balti ķeltos. Īva bēg no verdzības, atrod jaunu vietu, kur verdzība mazliet liberālāka, bet, vienalga – atelpas nav. Saviem piedzīvojumiem pa vidu satiek daudzus neciešamus, bet visādā ziņā ļoti kolorītus cilvēkus. Pasaule lēnā garā galē Īvu nost, bet viņa, apveltīta ar apskaužamu optimisma devu, spurojas pretī. Beigu galā brauc atpakaļ uz Latviju; nopelnītā nauda tiek atvēlēta Dzejnieka bērēm (ar Dzejnieka segvārdu romānā pavīd 2001. gadā mirušais dzejnieks Aivars Neibarts, ekstravaganta personība, kas padomju laikos zināmā mērā reprezentēja kontrkultūru, nonkonformists gan dzīvē, gan dzejā; viņa tekstu labdabīgi ironiskā noskaņa sasaucas ar Šampinjonu derības intonācijām). Tas būtībā ir viss, kas notiek romānā. Drūma un pelēka ikdiena bez jebkādas ķeltiskas eksotikas, šampinjonu lasīšana no agra rīta līdz vēlam vakaram komplektā ar nebeidzamu šampinjonu diētu (taupības nolūkos). Taču autorei piemīt reti sastopamais ķēriens šīs pagalam ikdienišķās norises aprakstīt spilgti un eleganti. Sava loma te ir autores skepsei un ironiskajai distancētībai. Tāpat mazliet komiskus akcentus izliek fakts, ka Īva ir latgaliete (latgaliešu dialekts jūtami atšķiras no latviešu valodas) un bieži uz viņai tikpat kā nesaprotamajām angļu valodas skaņām reaģē pagalam neadekvāti - sper pretī latgaliski. Būtībā Šampinjonu derība ir talantīgi un dzīvi uzrakstīts lasāmgabals bez jebkādām pretenzijām uz augstajiem plauktiem, uz nopietnām analītiskām būšanām vai ko tamlīdzīgu. Bet – dīvainā kārtā tieši šo pretenziju trūkuma dēļ tas droši liekams tajos pašos augstajos plauktos. Romānā ir arī cita veida ekstravagances. Katras nodaļas beigās lasāma kāda šampinjonu ēdiena recepte, turklāt vismaz daļa no receptēm, lai arī praktiski izmantojamas, vai nu darbojas kā ironiska parafrāze par romāna norisēm, vai arī ieurbjas pavisam mitoloģiskās aizlaiku dzīlēs. Tostarp, piemēram, ir šampinjonu torte Kuhulina rotaļlietu skapis, ir šampinjonu rotājumi Kālī krelles, ir šampinjonu pīrāgs Trimūrti, kurā dīvainā kārtā izmanās samājot Dievs, Māra un Laima no latviešu panteona, Tēvs, Dēls, Gars, Brahma, Višnu, Šiva, Odins, Tors, Freirs. Teksts spoguļojas receptēs un otrādi. Vienkāršais un būtībā tīri tehniskais paņēmiens rada romānam it kā papildu mitoloģisko dimensiju. Abās nākamajās grāmatās autore akcentējusi tieši šo mitoloģisko dimensiju, kas Šampinjonu derībā kalpoja tikai kā piedeva. Stāstu krājumā Ducis (2002), kurā iekļauti 12 stāsti (to virsraksti iezīmē pilnu gada ciklu – tātad kopumā noslēgtu apli, vienu no bezgalības simboliem), gluži ikdienišķas Latvijas lauku norises tiek paceltas gluži vai kosmoloģiskā līmenī. Savukārt romāns Cilpa ir krasi atšķirīgs no Šampinjonu derības. Autore to nodēvējusi par „mitoloģisku trilleri”, piebilstot, ka tas veidots pēc indiešu rāgas principiem (t. i., vieni un tie paši motīvi nebeidzami atkārtojas, jaunajā kontekstā iegūstot citu jēgu). Cilpa ir nomaļš lauku miestiņš, bet vienlaikus – arī pasaules centrs, zaudētā, meklējamā un varbūt arī radāmā paradīze, zināmā mērā absolūti pašpietiekama struktūra, kurā turklāt atrodas arī mitoloģiskais Pasaules koks (kas šajā gadījumā pieņēmis skatu torņa aprises: romāns ir burtiski pārsātināts ar šādām mazliet ironiskām alūzijām). Cilpā vienkopus ir mītiskais un reālais, turklāt mītiskie elementi veido fantastisku haosu, kurā pagānisko ticējumu pārfrāzējumi un no latviešu brīnumpasakām aizgūtie sižeti savīti ar kristietiskajām alūzijām (daudzām romāna personām ir no Bībeles aizgūti vārdi) un literāriem citātiem (piemēram, viena no romāna personām vārdā Dante izstaigā elli, šķīstītavu un paradīzi). Vārdu sakot, Cilpas pasaule veidota ļoti vērienīga un iespaidīga. Bēdīgā kārtā ar mitoloģiskajiem elementiem disonē trillera atribūtika. Tajā ietilpst mistiskie „viņi”, kas visu redz, zina un visus izseko, un sižets, kurā apspēlēta narkotiku („mākslīgās paradīzes”, kas kontrastē ar Cilpas mītisko paradīzi) tirdzniecība. Gala iznākumā rodas iespaids, ka autore kārtējo reizi apspēlējusi latviešu literatūrā no sākta gala populāro tēmu par lauku un pilsētas pretstatījumu: lauki – teritorija, kura ir „dabiska” un harmoniska; pilsēta un mūslaiku civilizācija vispār – bezmaz visa ļaunuma sakne. Tāpēc romāns vietumis atgādina pretenciozu un vienlaikus mazliet naivu alegoriju. Tiesa gan, autori glābj romāna ironiskā gaisotne un meistarīgais latviešu valodas, īpaši to arhaisko slāņu lietojums, – gadījumos, kad ar mitoloģisko atribūtiku tiek raksturotas mūsdienu norises. 2004. gada maijā.

    Guntis Berelis
  • Vai butu gatavs risket ar dzivibu del drauga vai vienkarsi tuva cilveka ????
    tad kad buutu tadaa situaacijaa tad redzeetu...draugu domaaju ka nee...bet meitas delj 100%
  • Nodosi asinis lai glabtu kada dzivibu, vai spesi to darit regulari un klut par donoru?
    Es esmu noasinjojusi sawas asinis tikai vienu reizi..Ūn man tas likās samērā labs darbiņš kas padarīts :)Jo apzinos,ka kas tāc iespējams kādam var izglābt dzīvībiņu ... Vai es to darītu regulāri?? Nezinu gan..Druskiņ bail palikt pawisam bez asinīm :)

    Bet ir vērc par to padomāt ;)
  • Можете пригласить в драугием.лв?
    давай эмайлс
  • par draugiem.lv tagad un tulīt ...???
    Boni paga!!!
    Tūlīt bļe es līdz draugiem tikšu un būs kārtība =DDD
  • Par draugiem...
    Man ar bija ljoti laba draudzene ~3gadus un arii nevienu reizi nestrideejaamies,mums bija vienaads domu gaajiens utt.
    Bet viss skaistais reiz beidzas un saakaam striideeties par kkadiem siikumiem.Saakas greizsirdiibas,ka laiku pavadiijaam kopaa ar citiem draugiem utt..
    Tagad vairs neesam labaakas draudzenes,bet kontaktus uzturam. Tagad ir labas attieciibas :)

    Izbaudi to briidi kameer nestriidaties. :)
  • Кто может пригласить на draugiem.lv?
    ja!
  • Кто есть на draugiem.lv...
    я есть..!
    1) вопрос был кто есть!
    2) ты не оставила никому метку как тя приголасить и найти там.
    3) разве драугием был создан не для друзей а не для не знакомых совершенно людей?!
  • one.lv vai draugiem.lv ?
    IRC.lv:)


Reģistrācija Aizmirsu paroli

Рейтинг@Mail.ru Top.LV PULS.LV Professional rating system