Varat, lūdzu, palīdzēt? Jūsu atbildes noderētu ZPD :)1) Motivācija skolēniem pārsvarā ir tajos priekšmetos, kas viņiem interesē un kurus viņi apgūst tieši sevis, nevis atzīmju dēļ. Bet nu zinātkāru skolēnu paliek aizvien mazāk un visi iet uz skolu ar mērķi, izspiest no skolotāja "4" un ar mierīgu sirdi atgriezties vakarā mājās. Domāju, ka skolēnu varētu motivēt mācīties, biežāk uzdodot darbus par izvēles tematikām, piemēram, dot dažādus tematus un likt bērniem izvēlēties vienu no tematiem, izveidot plakātu, referātu vai ko tml., sniedzot viņam iespēju iegūt labu vērtējumu. Tādejādi paceļot bērna pašapziņu un ļaujot viņam noticēt pašam sev, ka viņš var sasniegt vairāk par savu 4nieku.
2) Kāpēc nemācās? Tāpēc, ka neviens viņiem neliek un viņi sevi mīl - kāpēc, gan mācīties visu vakaru un dabūt 10, vieglāk ir pasēdēt, padarīt ko sev tīkamu un nopelnīt 4 un viss kārtībā, galvenais, ka nav nesekmīgi. Ir arī skolēni, kuriem ir tīri ieborēts, ka viņi nav pietiekami gudri un viņi nemaz necenšas šo uzskatu lauzt. Dažās stundās pietrūkst arī ieinteresētības. Bieži vien mācību stundās tiek sagrūsts ingormācijas kalns un skolēns vnk nespēj visam izsekot,liidz ar to vinjsh vnk zaudeee speeju orienteeties, muusdienu skolu maaciibu sisteemaas ir ljoti daudz liekas informaacijas un taa vieetaa, lai sniegtu noderiigu informaaciju dziivei, skola sniedz leerumu gudras informaacijas, kuru skoleens atceras tikai liidz kontroldarbam un peec tam visu izdzeesh no apzinjas, lai pietiktu vieta naakamajai informaacijas kaudzei - beigaas jeegas nekaadas un skoleens beidzot skolu pat neaptver, ko 10 gadus seezhot skolaa ir taa iisti apguvis.
3) Skolēnus motivēt mācīties var izdabājot viņu interesēm, nav jēgas viņus piespiest kaut ko darīt, jo lielākā daļa ir spītnieki - jo vairāk viņiem liek, jo mazāk dara. Galvenais skolotājam ir jāatrod pozitīvs kontakts ar skolēniem, nedrīkst būt pārāk bargi, jo tas noskāno skolēnus negatīvi un nu nav nekāda prieka iet uz stundām, kur viens skābais pretī sēž, bet nevar būt arī pārāk pielaidīgi, jo tād skolēni sāk tīt skolotāju ap pirkstu, neko nedara un izbauda jautro noskaņu stundās. Skolotājam ir jāprot būt draugos ar skolēnu, bet tajā pašā laikā arī parādīt skolēnam savu nostāju, lai viņš saprastu, ka bez mācīšanās cauri netiks.